Company Logo

Po spotkaniu Szkoły Współpracy

       26 października odbyło się kolejne spotkanie rodziców, uczniów i nauczycieli w ramach projektu Szkoła Współpracy. Była omawiana organizacja Wieczoru Filmowego zaplanowanego na 30 października, a także debat wśród rodziców, uczniów i nauczycieli dotyczących wsparcia gimnazjalistów w poprawie wyników nauczania.

 Tematy debat: „Co zrobić, aby wesprzeć rodziców w pracy z dzieckiem
w domu?” (dla nauczycieli); „Co mogę zrobić, aby moje dziecko lepiej się uczyło?” (dla rodziców); Jak rodzice mogą mi pomóc w nauce?”(dla uczniów)

Podczas spotkania poruszone zostały również problemy, które znalazły się
na kartkach umieszczonych w SKRZYNKACH POMYSŁÓW SZKOŁY WSPÓŁPRACY.

 

W związku z prośbą o dostosowanie warunków w szkole  dla uczniów niepełnosprawnych ruchowo, była rozmowa o finansach. Dyrekcja wciąż śledzi projekty i programy, które współfinansują przedsięwzięcia związane
z niepełnosprawnymi. Planowany jest remont łazienki i wykonanie specjalnego podjazdu na schodach, który ułatwi poruszanie się po szkole.

                Jeśli chodzi o problem niebezpiecznego ruchu autobusów
i samochodów na ul. Polnej ( przy szkole), to dyrekcja również zdaje sobie sprawę, że nie jest to całkiem bezpieczne miejsce, ale teren ten nie należy do szkoły i to nie dyrekcja może dokonać zmian.

Jeden z rodziców zgłosił, że długość sprawdzianów nie jest dostosowana
do indywidualnych potrzeb dziecka spisanych w opiniach i orzeczeniach.
Na spotkaniu zostało wyjaśnione, że sprawdziany są zaplanowane np. na
30 minut, a reszta czasu jest przeznaczona dla uczniów, którzy tego potrzebują. Była również rozmowa o formach pracy w grupie, która jest według rodziców zbyt rzadka. Stwierdzono, że  część pracy grupy zadawana jest do domu. Wydaje nam się , że chodzi tu o projekty edukacyjne, które rzeczywiście są formą grupową i zadawane są dla grup do wykonania po lekcji. One w jak najlepszym stopniu uczą uczniów planowania i współpracy w grupie.

                 W związku z ocenianiem uczniów na zajęciach artystycznych, plastyce, czy muzyce, to nauczyciele w swoich PZO mają zapisy , że nie oceniają
za zdolności, ale za wkład pracy.

 Z przedmiotów ścisłych uczeń, rozwiązując zadanie na tablicy, oceniany jest
za wykonanie poszczególnych etapów tego zadania. Ważny jest tok myślenia, sposób wykonania zadania.

 Klasa II b gimnazjum zgłosiła brak ławki w szatni, co zostało od razu uzupełnione. Pan Dyrektor mówił również o planach zakupu ławek na hol szkolny.

Na spotkaniu toczyła się również rozmowa o formach i metodach pracy
na różnych przedmiotach.
Uczniowie zgłaszali swoje uwagi do sposobu wykładania przedmiotu, co zostało od razu przekazane konkretnym nauczycielom, którzy mają zastanowić się nad zmianami w swojej pracy.

Bardzo ważną sprawą  poruszaną na spotkaniu było dostosowanie przez nauczycieli  wymagań przekazanych w opiniach z poradni. Należy zauważyć,
że opinie powinni znać wszyscy nauczyciele i są zwoływane specjalne zespoły, które omawiają dostosowanie dla każdego ucznia. Rodzice również powinni dobrze znać opinie swoich dzieci, bo w niej znajdują się również zalecenia
do pracy z dzieckiem w domu. 

 Wieczór filmowy się odbył dzięki zaangażowaniu rodziców, nauczycieli
i uczniów .Wzięło w nim udział około 70 uczniów. Uczestnicy  oglądali horrory, co pasowało do bliskiego terminem  Halloween. Impreza zakończyła się
o godzinie 22 i uczestnicy, pełni napięcia i emocji bezpiecznie wrócili do domów.

Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024 Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl

eDziennik

Logowanie



Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.


(c) 2011-2012 Zespół Szkół Młynary