Company Logo

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

          

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINY PRACY PEDAGOGA

 

PONIEDZIAŁEK

8:40 – 11:40

11.40 – 12.30 terapia SI.

12.30-14.30

 

WTOREK

 

8:30 – 11:40

               11.40-12.30 terapia SI

12.35-13.20 zaj. podn. komp. emocj.–społ.

13.20 – 14.20                        

 

ŚRODA

7:45 – 9:45

              9.45-10.30   terapia SI.

10.30-11.40

             11.40-12.25 terapia SI

12.25-14.00                 

 

CZWARTEK

8.00  – 12:35

            12.35 -14.30 rewalidacja

 

PIĄTEK

8:15 – 11:40

           11.40-12.25 terapia SI.

12.35–13.20  zaj. podn. komp. Emocj. – społ. 

           13.20- 14.20 konsultacje

Mamo, Tato, czy wiesz czego potrzebuję do prawidłowego rozwoju?

SŁÓW KILKA O INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

INTEGRACJA SENSORYCZNA jest jedną z najnowocześniejszych i skutecznych metod stosowanych w terapii przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które mają trudności w adekwatnej interpretacji bodźców zmysłowych i reakcji na nie.

Objawy dysfunkcji integracji sensorycznej najczęściej manifestują się:

  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce (dotykowe, bólowe)
  • nadmiernym lub obniżoną potrzebą na ruch, bujanie, kręcenie, wspinanie się,
  • niewłaściwym poziomem uwagi,
  • obniżonym poziomem koordynacji ruchowej,
  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • trudnościami w zachowaniu.

Terapię SI najczęściej prowadzi się w formie zabawy poprzez huśtanie, balansowanie, zabawy z piłką, pokonywanie rozmaitych torów przeszkód, przeciskanie przez tunele. W trakcie tych aktywności układ nerwowy i mózg dziecka uczy się właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne i integracji odczuć docierających z różnych zmysłów.

W razie pytań zapraszam do kontaktu

z terapeutą Integracji Sensorycznej w naszej szkole.

 

PROBLEM NA CZASIE

„Złość jest prawdopodobnie dużo zdrowsza od pogrążenia się w depresji.”

Robin Cook

Kolejne OBOWIĄZKOWE propozycje do obejrzenia. 

Proszę nie bądź obojętny, gdy ktoś obok Ciebie potrzebuje pomocy.

 https://www.youtube.com/watch?v=LjocP0hq4es

https://www.youtube.com/watch?v=rxCb_5UKqOM

https://forumprzeciwdepresji.pl/moj-bliski-ma-depresje

 

 

PRZYDATNE LINKI DO SZKOLEŃ

„Aby jutro być we wspomnieniach swoich dzieci,

musisz być w ich życiu dzisiaj”.Barbara Johnson

Zapraszam serdecznie do śledzenia zamieszczanych linków do szkoleń, konferencji,

filmików, itp., mogących przyczynić się do zrozumienia jak ważną rolą jest

bycie RODZICEM.

Propozycje pojawiać się będą jeden raz w miesiącu. Zachęcam również do refleksji i wymiany doświadczeń, dzielenia się pomysłami...

Kontakt ze mną przez dziennik elektroniczny

lub skrzynkę e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. )

pedagog Małgorzata Kosińska

Propozycja nr 1. https://kampaniespoleczne.pl/dzieci-nasladuja-doroslych-we-wszystkim/

Propozycja nr 2. https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1767059966997155

Propozycja nr 3. https://www.youtube.com/watch?v=5j6bvAcme8g

 

 

 

 

MOŻESZ POPROSIĆ O POMOC

TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI i MŁODZIEŻY czynny całą dobę 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy.

 

 Telefon 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę jest czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu,

 Zasady ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:

ANONIMOWO - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.

BEZPŁATNIE - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.

CHĘTNIE - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.

DYSKRETNIE - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111.

Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

DYSLEKSJA, CO TO TAKIEGO?

Dysleksja – co to jest?

Dysleksja to schorzenie,

o którym mówimy, gdy dziecko ma trudności w nauce pisania i czytania, chociaż jest do tego zdolne intelektualnie.

  • Dysleksja w znaczeniu węższym oznacza trudności w nauce czytania. Dziecko myli podobnie wyglądające litery (p, b, d), przestawia głoski, pomija sylaby, czyta początek wyrazu, resztę zgaduje, tempo czytania bardzo wolne.
  • Dysgrafia - litery są wielkie i niekształtne, wychodzące poza linie, dziecko myli podobnie wyglądające litery, opuszcza oraz przestawia litery i sylaby, jeden wyraz zapisuje na kilka sposobów, np. syja, szja, sja (szyja), i nie widzi różnicy.                

            

  • Dysortografia to brak umiejętności pisania pod względem poprawności ortograficznej, mimo znajomości zasad ortograficznych. Dziecko w jednym tekście pisze np. góra i gura i nie zauważa różnicy.
  • Dyskalkulia to trudności w nauce matematyki (problemy w nazywaniu cyfr, zapisaniu znaków i symboli, mylenie działań np. dziecko powinno podzielić a mnoży, chociaż widzi znak dzielenia).

NA JAKIE KORZYŚCI W SZKOLE MOGĄ LICZYĆ UCZNIOWIE?

Uczniowie ze stwierdzoną dysleksją i dyskalkulią mogą liczyć na dodatkowe wsparcie w szkole.

  • Po pierwsze mają prawo do wydłużenia czasu trwania egzaminów.
  • Ponadto nie można im obniżać oceny za błędy ortograficzne i interpunkcję, a napisane przez nie teksty są analizowane i oceniane jedynie pod kątem zgodności z tematem i treścią.
  • Dodatkowo dzieci z dysleksją są objęte innymi kryteriami oceniania   dostosowanymi do ich możliwości oraz stwierdzonych trudności w pisaniu i czytaniu oraz liczeniu.

 

Kiedy do pedagoga?

DO UCZNIA PROŚBA O KONTAKT, GDY                                                    

  • Czujesz się samotny i myślisz, że nikt Cię nie rozumie
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
  • masz kłopoty rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
  • chciałbyś z kimś porozmawiać,
  • chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • masz jakieś pomysły i chcesz się nimi podzielić

DO RODZICA PROŚBA O KONTAKT, GDY:

  • zachowania dziecka Cię niepokoi
  • chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach,
  • masz pytania o jego funkcjonowania w szkole lub grupie rówieśniczej
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
  • masz wątpliwości i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,
  • szukasz pomocy specjalistycznej

 

Dzisiaj jest 19 marca 2024 Imieniny obchodzą:
Józef, Bogdan, Marek

eDziennik

Logowanie



Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.


(c) 2011-2012 Zespół Szkół Młynary