Company Logo

6 marca Święto logopedów

Dzień 6 marca jest szczególnym świętem dla logopedów w całej Europie. To moment, w którym celebrowana jest praca tych specjalistów, którzy zajmują się diagnozowaniem i terapią zaburzeń mowy. Europejski Dzień Logopedy stanowi okazję do podkreślenia znaczenia logopedii dla rozwoju mowy i komunikacji. W tym artykule przyjrzymy się roli logopedy, zadań jakie wykonuje oraz jakie korzyści możemy osiągnąć dzięki ich wsparciu.

Rola Logopedy Logopeda to specjalista, który zajmuje się diagnozowaniem, terapią, oraz profilaktyką zaburzeń mowy i komunikacji. Ich praca ma na celu poprawę płynności, artykulacji, zrozumiałości, a także rozwój umiejętności komunikacyjnych u osób w różnym wieku. Logopedzi pracują zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi, którzy mogą borykać się z różnego rodzaju trudnościami w mówieniu, rozumieniu mowy, czy też zaburzeniami języka pisanego. Zadania Logopedy Logopeda wykonuje wiele różnorodnych zadań, aby wspierać osoby z zaburzeniami mowy i komunikacji. Oto kilka głównych obszarów, na których się skupiają: Diagnoza i ocena – Logopedzi przeprowadzają szczegółową ocenę pacjenta, aby zidentyfikować i zrozumieć naturę i przyczyny jego zaburzeń mowy. Wykorzystują różne metody i narzędzia, takie jak testy mowy, obserwacje i wywiady, aby dokładnie zdiagnozować problem i stworzyć odpowiedni plan terapeutyczny. Terapia indywidualna – Logopedzi pracują z pacjentem w celu poprawy jego umiejętności komunikacyjnych. Wykorzystują różnorodne techniki i ćwiczenia, aby rozwijać mowę, artykulację, rozumienie mowy, czy też umiejętność czytania i pisania. Terapia logopedyczna jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta. Terapia grupowa – Logopedzi często organizują terapię grupową, w której pacjenci mają okazję pracować nad swoimi umiejętnościami komunikacyjnymi w grupie rówieśników. Tego rodzaju terapia może być szczególnie korzystna dla dzieci, które mogą wzmacniać swoje umiejętności poprzez obserwację i interakcję z innymi. Wsparcie dla rodziców i opiekunów – Logopedzi nie tylko pracują z pacjentami, ale również zapewniają wsparcie i poradnictwo dla rodziców i opiekunów. Udzielają wskazówek i informacji na temat sposobów, w jaki mogą wspierać rozwój mowy u swoich dzieci w domu i w codziennych sytuacjach. Korzyści z Terapii Logopedycznej Terapia logopedyczna może przynieść wiele korzyści zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Oto kilka z nich: Poprawa komunikacji – Terapia logopedyczna pozwala na poprawę umiejętności komunikacyjnych, co może znacząco wpływać na jakość życia pacjentów. Poprawa płynności mowy, artykulacji i zrozumiałości otwiera nowe możliwości komunikacji. Wzmocnienie pewności siebie – Dzięki terapii logopedycznej, osoby z zaburzeniami mowy mogą zyskać większą pewność siebie w komunikacji. Poprawa umiejętności mówienia i rozumienia mowy wpływa na poczucie własnej wartości i integrację społeczną. Terapia logopedyczna jest niezwykle istotna dla rozwoju mowy i komunikacji. Dzięki pracy logopedów, osoby z zaburzeniami mowy mają szansę na poprawę umiejętności komunikacyjnych, co wpływa na ich jakość życia i integrację społeczną. Warto podkreślać znaczenie logopedii oraz promować świadomość i dostęp do terapii logopedycznej. Podziękowania dla Logopedów Wszyscy powinniśmy doceniać pracę logopedów i ich wkład w rozwój mowy i komunikacji. Europejski Dzień Logopedy to doskonała okazja do złożenia swoich podziękowań i życzeń logopedom, którzy codziennie angażują się w pomoc i wsparcie dla osób z zaburzeniami mowy.

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w naszej szkole

       

            Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone
21 lutego. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym. Język polski jest językiem ojczystym dla ponad 45 milionów osób, z czego ok. 38 milionów mieszka w Polsce.  W tym dniu w naszej szkole na lekcjach języka polskiego  pojawiły się łamigłówki, ciekawostki językowe, rebusy oraz zabawy interaktywne. Uczniowie mogli spróbować swych sił w ćwiczeniach dotyczących poprawności językowej, frazeologizmów oraz ciekawostek języka polskiego. Na szkolnym korytarzu pojawiła się okolicznościowa gazetka z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.

REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH NA ROK 2024/2025

Dyrektor szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach przekazuje informacje o naborze do klas pierwszych  na rok szkolny 2024/2025:

 1.   Obowiązek szkolny:

1)  Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.

2)  Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, jeżeli:

  • korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej albo
  • posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

2.    Kryteria naboru:

1)   Do klasy I Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach przyjmuje się dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców (zgłoszenie)

2)   Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami na wniosek rodziców o przyjęcie dziecka do klasy I szkoły podstawowej (wniosek).

3)   W postępowaniu rekrutacyjnym pod uwagę brane są kryteria określone w ustawie z dnia 1 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.

Prosimy rodziców, o dostarczenie zgłoszenia lub wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej do dnia
17.04.2024r.

Druki wniosków i zgłoszeń dostępne są na stronie internetowej szkoły i w sekretariacie.

Wypełnione i podpisane przez obojga rodziców/prawnych opiekunów dokumenty można dostarczyć pocztą lub do sekretariatu szkoły.

Dokumenty w załącznikach.

Konsultacje II półrocze 2023/2024

Godziny dostępności nauczycieli w szkole przeznaczone na konsultacje
rok szkolny 2023/2024

II półrocze

Bardzo prosimy, aby Państwo umawiali się z wybranym nauczycielem na konsultacje przynajmniej jeden dzień przed wyznaczonym terminem konsultacji.

Plan konsultacji w załączeniu

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz plik (plan konsultacji.docx)plan konsultacji.docx18 Kb

Moja budowla LEGO

      Po tegorocznych feriach zimowych uczniowie klas I-III przynosili do szkoły budowle z klocków ,,LEGO” na konkurs ,,Moja budowla LEGO”. Było kolorowo i ciekawie. Niektóre budowle nawet się poruszały – były zbudowane wg własnego pomysłu. 16.02.2024r komisja wybrała zwycięzców spośród 21 autorów prac. Oto zwycięzcy:

1 miejsce: Oskar Citowicz, Dorian Kiciński;

2 miejsce: Mateusz Iwanicki, Jakub Walczak, Nikodem Kujawa;

3 miejsce: Kaja Młynarczyk, Dominik Sacharczuk

Wyróżnienia: Mikołaj Mały, Maciej Paczuski.

Czytaj więcej...

Koncert walentynkowy

15 lutego 2024r. zespoły "Ambrozja" pod kierunkiem pani Agnieszki Sochy oraz "Lawa"pod kierunkiem pani Edyty Wasiluk-Jarosz dały koncert walentynkowy dla całej społeczności szkolnej. Mogliśmy wysłuchać pięknych utworów o miłości i przyjaźni. Występ połączony był z wręczeniem nagród za konkurs na kartkę walentynkową w języku angielskim oraz za maski karnawałowe. Nagrody wręczały panie Izabela Guzicz, Katarzyna Jankowska, Edyta Wasiluk-Jarosz oraz Marta Matak. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

Czytaj więcej...

2b z wizytą w Kole Gospodyń Wiejskich.

      12 lutego klasa 2b uczestniczyła w przepysznych warsztatach zorganizowanych przez Koło Gospodyń Wiejskich działające w Młynarach. Uczniowie przygotowywali z różnych ciast faworki i pączki do wypieku. Po upieczeniu posypywali cukrem pudrem. Na koniec Panie z Koła wzięły dzieci do wspólnej zabawy. Było  pysznie i przy okazji trochę ruchu. Opiekun grupy: Anna Zalewska.

Czytaj więcej...

Poczta Walentynkowa

Dzisiaj jest 26 kwietnia 2024 Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena

eDziennik

Logowanie



Odwiedza nas 38 gości oraz 0 użytkowników.


(c) 2011-2012 Zespół Szkół Młynary