Company Logo

Dzień Kobiet w naszej szkole 2024

8 marca 2024r.w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Kobiet. Tego dnia były torty, kwiaty, upominki. Klasa II a zrobiła również sobie wspólne zdrowe śniadanie. Uczniowie najpierw sami wykonali kanapki, tosty z przyniesionych produktów a następnie wspólnie zjedli śniadanko. Wszystkim Paniom i dziewczynkom wszystkiego najlepszego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej...

Regulamin konkursu przyrodniczego „Miłośnicy przyrody- każdy człowiek wie, jak śmieci segreguje się” w tym roku pod hasłem „ Zrób coś przydatnego z czegoś do niczego”dla kl. V-VIII

Konkurs kierowany jest do wszystkich chętnych uczniów z kl. V-VIII . Dni są jeszcze chłodne a wieczory jeszcze długie, więc proponujemy konkurs ,w którym można pomajsterkować i z czegoś co wydawałoby się jest do wyrzucenia zrobić coś przydatnego np.: przybornik szkolny, świecznik z butelek plastikowych, siedzisko, stolik ze starej opony , zabawki dla małych dzieci z zakrętek plastikowych, ozdoby ścienne, biżuterie itp.A przy okazji pomożemy przyrodzie i zmniejszymy ilość śmieci i odpadów. Liczymy na Waszą kreatywność i wspaniałe pomysły. W załączeniu kilka zdjęć z inspiracjami. Dopuszczalne są prace indywidualne lub w parach. Nagrody rzeczowe będą wręczane w dwóch kategoriach wiekowych- kl. V- VI, VII-VIII.

I. Cele konkursu:

- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody i zachęcanie do zachowań proekologicznych;

- podnoszenie świadomości ekologicznej uczniów na temat prawidłowego gospodarowania odpadami;

- pozyskiwanie surowców wtórnych;

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności;

  • rozwijanie umiejętności manualnych.

Prace należy składać do organizatorów-sala nr 25 lub 13 w terminie do 15 kwietnia 2024r. Zachęcamy do udziału!

 

 

 

 

Organizatorzy:

Wioletta Kisiel

Izabela Guzicz

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz plik (3.jpg)3.jpg37 Kb
Pobierz plik (4.jpg)4.jpg51 Kb
Pobierz plik (43.jpg)43.jpg96 Kb
Pobierz plik (5.jpg)5.jpg45 Kb
Pobierz plik (6.jpg)6.jpg90 Kb
Pobierz plik (Bez nazwy.jpg)Bez nazwy.jpg43 Kb
Pobierz plik (Bez nazwy1.jpg)Bez nazwy1.jpg42 Kb
Pobierz plik (Bez nazwy2.jpg)Bez nazwy2.jpg41 Kb

Drużynowy konkurs przyrodniczy "Miłosnicy przyrody-każdy dobrze wie, jak śmieci segreguje się"dla kl. II-IV

Regulamin drużynowego konkursu przyrodniczego dla klas II-IV

Miłośnicy przyrody - każdy dobrze wie, jak śmieci segreguje się”

 

W konkursie biorą udział uczniowie z klas II-IV (po jednej trzyosobowej drużynie z każdej klasy). Każda drużyna będzie miała do wykonania test oraz zadania praktyczne np. połączenie śmieci ze zdjęć z właściwym koszem do segregacji, rozpoznawanie roślin, odgłosów przyrody itp..

Konkurs planowany jest na 19 kwietnia 2024r. (piątek) . Przedstawicieli klas do konkursu wychowawcy podają organizatorowi do 15 kwietnia 2024r.(poniedziałek)

 

I. Cele konkursu:

- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody i zachęcanie do zachowań proekologicznych;

- znaczenie świata przyrodniczego dla człowieka;

- podnoszenie świadomości ekologicznej uczniów na temat prawidłowego gospodarowania odpadami;

- pozyskiwanie surowców wtórnych;

- poszerzenie wiedzy o środowisku społeczno- przyrodniczym:

*integracja klas;

* nauka współpracy w grupie.

II. Przebieg konkursu: uczniowie siedzą przy stolikach w drużynach . Dzieci rozwiązują test wspólnie drużynowo a następnie zadania praktyczne. Po sprawdzeniu zadań i zliczeniu punktów organizator umieści ogłoszenie wyników na stronie szkoły a nagrody zostaną wręczone na najbliższym apelu, który będzie zorganizowany.

 

Organizator: - Wioletta Kisiel

 

 

KONKURS PLASTYCZNY "Najpiękniejszy motyl"

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

SERDECZNIE ZAPRASZA DO UDZIAŁU

KONKURSIE PLASTYCZNYM

POD HASŁEM NAJPIĘKNIEJSZY MOTYL

 

Cele konkursu:

  • Rozwijanie kreatywności, wrażliwości artystycznej oraz uzdolnień dzieci

i młodzieży

  • Wzbogacenie i rozwijanie różnorodnych form i technik plastycznych

  • Pielęgnowanie tradycji powitania wiosny

Organizatorzy konkursu:

Izabela Guzicz, Katarzyna Jankowska

Regulamin

  1. Konkurs skierowany jest do uczniów klas I-VIII SP w Młynarach.

 

  1. Konkurs odbędzie się w 3 kategoriach wiekowych:

  • I kategoria – klasy 1-3

  • II kategoria- klasy 4-6

  • III kategoria- klasy 7-8

 

  1. Technika pracy: dowolna – malarstwo, pastele, akwarela, wydzieranka, wyklejanka, wyszywanka, z użyciem tkanin, koronek, bibuły, plasteliny, modeliny, cekinów, piór itp.

  2. Forma pracy: przestrzenna – wycięty motyl do zawieszenia lub przypięcia

 

  1. Laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe za zajęcie I miejsca w każdej kategorii wiekowej.

  2. Decyzja komisji konkursowej jest ostateczna.

  3. Pod uwagę brana jest samodzielność wykonania pracy

 

Każda praca powinna zawierać metryczkę zawierającą: imię, nazwisko, klasę autora

 

Pracę należy dostarczyć do organizatorów konkursu do dnia 15.03.2024 r

 

ZAPRASZAMY!

 

 

 

 

 

Konkurs recytatorski kl. I-III SP oraz Przedszkola w Młynarach

Regulamin konkursu recytatorskiego dla klas 0-III

Poezja dziecięca o tematyce wiosennej”

Ważnym celem w edukacji polonistycznej jest uświadomienie uczniom roli języka, jako porozumiewania się z innymi ludźmi oraz ćwiczenie pamięci i wyobraźni. Zdobycie umiejętności wypowiadania się jest czynnością długotrwałą, wymagającą urozmaiconych i systematycznie prowadzonych ćwiczeń, ciekawych zajęć i atrakcyjnych konkursów motywujących uczniów do wypowiadania się poprawnie pod względem dykcji. Taką możliwość daje konkurs recytatorski, w którym uczniowie mają możliwość uczenia się atrakcyjnych, rymowanych wierszy. Mają też wówczas możliwość wypowiadania się i występu przed publicznością, uczą się właściwych zachowań w różnych sytuacjach. Konkurs kierowany jest do dzieci z Przedszkola w Młynarach oraz kl. I-III szkoły podstawowej w Młynarach.

1. Przewidywany termin realizacji- w tygodniu 21 marca 2024r. (konkurs z okazji I Dnia Wiosny)

2.Konkurs będzie przebiegał w dwóch etapach-

I etap – eliminacje klasowe:

Wychowawcy klas wybierają po 5-7 uczniów z klasy i podają nazwiska do organizatorów do

18 marca 2024r.(poniedziałek).Następnie uczniowie wspólnie z wychowawcą lub rodzicami przygotowują jeden dowolny wiersz z poezji dziecięcej o tematyce wiosennej. Uczniowie w tym etapie otrzymują od wychowawców ocenę celującą za przygotowanie utworu na pamięć.

II etap- eliminacje szkolne:

W tym etapie biorą udział uczniowie klas 0-III, po 5-7 uczniów z każdej klasy. Podczas recytacji uczniowie mogą wspomagać się gestem, mimiką, ruchami, rekwizytami. Konkurs będzie oceniać komisja w składzie:

- dyrektor/wicedyrektor

-logopeda;

- pedagog;

- nauczyciel biblioteki.

Ogłoszenie wyników zostanie umieszczone na stronie szkoły. Na uczniów czekają dyplomy i nagrody rzeczowe. Serdecznie zapraszamy do udziału!

Organizator- Wioletta Kisiel, Renata Citowicz

SZKOLNY KONKURS „EKO-PISANKA WIELKANOCNA”

CELE KONKURSU:

1. Propagowanie folkloru i tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

2. Pobudzanie ekologicznej inwencji twórczej i fantazji w zakresie wykonywania pisanek wielkanocnych.

3. Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych uczniów.

4. Promowanie twórczości dziecięcej.

REGULAMIN KONKURSU:

1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Młynarach.

2. Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie pracy– do dnia 19 marca 2024 roku. (sala nr 5)

3. Każdy uczestnik może wykonać tylko jedną pisankę w dowolnie wybranej technice i dowolnej wielkości.

4. Uczestnicy konkursu korzystają z ekologicznych materiałów np. włóczki, sznurka, tkaniny, ziaren, kasz, przypraw, traw, liści itp.). Nie stosujemy sztucznych ozdób, cekinów, naklejek.

5. Komisja oceni prace według następujących kryteriów: - ogólne wrażenie artystyczne - oryginalność i pomysłowość prac - opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie ekologicznych materiałów - wkład pracy - walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki) - estetyka wykonania.

6. Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród 21 marca 2024 roku.

7. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy, a dla laureatów 3 pierwszych miejsc przewidziano nagrody rzeczowe.

Organizator: Magdalena Iwanicka.

 

6 marca Święto logopedów

Dzień 6 marca jest szczególnym świętem dla logopedów w całej Europie. To moment, w którym celebrowana jest praca tych specjalistów, którzy zajmują się diagnozowaniem i terapią zaburzeń mowy. Europejski Dzień Logopedy stanowi okazję do podkreślenia znaczenia logopedii dla rozwoju mowy i komunikacji. W tym artykule przyjrzymy się roli logopedy, zadań jakie wykonuje oraz jakie korzyści możemy osiągnąć dzięki ich wsparciu.

Rola Logopedy Logopeda to specjalista, który zajmuje się diagnozowaniem, terapią, oraz profilaktyką zaburzeń mowy i komunikacji. Ich praca ma na celu poprawę płynności, artykulacji, zrozumiałości, a także rozwój umiejętności komunikacyjnych u osób w różnym wieku. Logopedzi pracują zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi, którzy mogą borykać się z różnego rodzaju trudnościami w mówieniu, rozumieniu mowy, czy też zaburzeniami języka pisanego. Zadania Logopedy Logopeda wykonuje wiele różnorodnych zadań, aby wspierać osoby z zaburzeniami mowy i komunikacji. Oto kilka głównych obszarów, na których się skupiają: Diagnoza i ocena – Logopedzi przeprowadzają szczegółową ocenę pacjenta, aby zidentyfikować i zrozumieć naturę i przyczyny jego zaburzeń mowy. Wykorzystują różne metody i narzędzia, takie jak testy mowy, obserwacje i wywiady, aby dokładnie zdiagnozować problem i stworzyć odpowiedni plan terapeutyczny. Terapia indywidualna – Logopedzi pracują z pacjentem w celu poprawy jego umiejętności komunikacyjnych. Wykorzystują różnorodne techniki i ćwiczenia, aby rozwijać mowę, artykulację, rozumienie mowy, czy też umiejętność czytania i pisania. Terapia logopedyczna jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta. Terapia grupowa – Logopedzi często organizują terapię grupową, w której pacjenci mają okazję pracować nad swoimi umiejętnościami komunikacyjnymi w grupie rówieśników. Tego rodzaju terapia może być szczególnie korzystna dla dzieci, które mogą wzmacniać swoje umiejętności poprzez obserwację i interakcję z innymi. Wsparcie dla rodziców i opiekunów – Logopedzi nie tylko pracują z pacjentami, ale również zapewniają wsparcie i poradnictwo dla rodziców i opiekunów. Udzielają wskazówek i informacji na temat sposobów, w jaki mogą wspierać rozwój mowy u swoich dzieci w domu i w codziennych sytuacjach. Korzyści z Terapii Logopedycznej Terapia logopedyczna może przynieść wiele korzyści zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Oto kilka z nich: Poprawa komunikacji – Terapia logopedyczna pozwala na poprawę umiejętności komunikacyjnych, co może znacząco wpływać na jakość życia pacjentów. Poprawa płynności mowy, artykulacji i zrozumiałości otwiera nowe możliwości komunikacji. Wzmocnienie pewności siebie – Dzięki terapii logopedycznej, osoby z zaburzeniami mowy mogą zyskać większą pewność siebie w komunikacji. Poprawa umiejętności mówienia i rozumienia mowy wpływa na poczucie własnej wartości i integrację społeczną. Terapia logopedyczna jest niezwykle istotna dla rozwoju mowy i komunikacji. Dzięki pracy logopedów, osoby z zaburzeniami mowy mają szansę na poprawę umiejętności komunikacyjnych, co wpływa na ich jakość życia i integrację społeczną. Warto podkreślać znaczenie logopedii oraz promować świadomość i dostęp do terapii logopedycznej. Podziękowania dla Logopedów Wszyscy powinniśmy doceniać pracę logopedów i ich wkład w rozwój mowy i komunikacji. Europejski Dzień Logopedy to doskonała okazja do złożenia swoich podziękowań i życzeń logopedom, którzy codziennie angażują się w pomoc i wsparcie dla osób z zaburzeniami mowy.

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w naszej szkole

       

            Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone
21 lutego. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym. Język polski jest językiem ojczystym dla ponad 45 milionów osób, z czego ok. 38 milionów mieszka w Polsce.  W tym dniu w naszej szkole na lekcjach języka polskiego  pojawiły się łamigłówki, ciekawostki językowe, rebusy oraz zabawy interaktywne. Uczniowie mogli spróbować swych sił w ćwiczeniach dotyczących poprawności językowej, frazeologizmów oraz ciekawostek języka polskiego. Na szkolnym korytarzu pojawiła się okolicznościowa gazetka z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.

Dzisiaj jest 28 marca 2024 Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna

eDziennik

Logowanie



Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.


(c) 2011-2012 Zespół Szkół Młynary